Instellingen
Via de knop 'Instellingen' kunt u de standaardinstellingen van het programma aanpassen.
Onder 'Voorkeuren' kunt u aangeven van welke features die het programma biedt u gebruik wilt maken. Op deze manier is het programma aangepast aan uw behoeften. U kunt aanvinken of uw mail programma gebruikt als bijvoorbeeld Apple Mail (of Thunderbird), waarmee u automatisch bijlagen kunt koppelen. Andere features betreffen onder andere het al dan niet geven van 'waarschuwingen', het opvoeren van klantnummers, het sorteren van de uitgaven categorie op grootboeknummer. U kunt ook modules activeren als 'projectbeheer', 'kasboek', 'bankafschriften', 'memoriaal' en 'rittenregistratie'.
Via 'Facturen, omzetbelasting en projecten' kunt u de periode aangeven waarover u uw aangifte omzetbelasting wenst te doen. U krijgt diversie opties gerelateerd aan internationale verkopen en de BTW. Ook kunt u een factuur betalingstermijn instellen.
Onder 'standaardteksten' kunt u standaardteksten instellen voor mails en bijvoorbeeld teksten bij de factuur en bij betalingsherinneringen.
U heeft ook de mogelijkheid om 'Bankafschriften' te gebruiken, 'omzetgroepen en grootboeken' te gebruiken.
Onder 'Bestandslocaties' kunt u instellen in welke map u uw documenten (in- en verkoopfacturen, urenspecificaties, aangiftes) wilt opslaan. Het makkelijkste is om in uw Documenten-map een hoofdmap aan te maken en deze bijvoorbeeld de naam 'Boekhouding bedrijfsnaam' te maken. Het programma maak vervolgens daaronder de mappen 'Inkoopfacturen', 'Urenspecificaties', 'Verkoopfacturen en 'Aangiftes' voor u aan. Het boekhoudprogramma automatisch submappen onder elke map met het jaartal, zodat bijvoorbeeld uw verkoopfacturen van 2021 automatisch in de map 'Boekhouding/verkoopfacturen/2021' terecht komen.