Uitgaven
Bekijk de instructiefilm over het invoeren van uw uitgaven/kosten of lees verder hieronder:
Via de knop 'Uitgaven' in de knoppenbalk kunt u een nota handmatig invoeren. Het is overigens een stuk makkelijker om de uitgaven via de bankafschriften automatisch aan te laten maken (Zie: Bankafschriften ).
Het volgende scherm verschijnt voor het handmatig invoeren van uw nota:
Kies dan in de linkerkolom de juiste categorie waarin uw nota thuis hoort. Klik onder het rechteroverzicht op de '+' om een nota handmatig toe te voegen. Als u in de linkerkolom een categorie mist, dan kunt u deze met de '+'-knop toevoegen.
Let er bij het invoeren van een nota op dat u de juiste factuurdatum invoert, en dat u het juiste BTW-tarief selecteert. N.B. Als er op de factuur geen BTW vermeld staat, dan mag u geen BTW opgeven. Dan kiest u voor 0% BTW en vult u het totaalbedrag in. Een uitzondering zijn treinkaartjes: daar staat ook geen BTW op vermeld, maar u mag daarvoor 6% BTW kiezen en het bedrag bij 'Inclusief BTW' invoeren.
PDF importeren of foto maken
Als u op PDF van nota/factuur klikt u in het middenonder op PDF van nota/factuur. Voor het importeren van een factuur/nota klikt u daarop en selecteert u het bestand.
Een tweede optie is het maken van een foto met behulp van uw webcam.
Voor het maken van een foto, klikt u op de camera (midden-onder).
Uitgaven automatisch aanmaken
Voor het automatisch aanmaken van een nota (via Bankafschriften ), importeert u uw bankafschriften, u koppelt deze met boekhoudprogramma voor ZZP'ers en controleert de factuurdatums en de gebruikte BTW-tarieven. In het rood ziet u de nota's die u nog moet controleren. Deze zijn automatisch aangemaakt vanuit een bankafschrift.
Uitgavefactuur met meerdere BTW-tarieven en/of meerdere categorieën
Meestal zal op een factuur slechts één BTW-tarief gebruikt worden. Als u een factuur heeft ontvangen met daarop verschillende BTW-tarieven of met verschillende uitgave-categorieën, dan zult u de factuur moeten splitsen in twee of meer uitgaven.